Тестові завдання
І
частина. Вибрати одну правильну відповідь
1. Як прекладається з грецької мови слово «лексика»?
А звуковий; Б словниковий; В мовний;
Г мовленнєвий; Д складовий
2. Що називається синонімами?
А слова однакові за звучанням, але різні за
значенням ;
Б слова з протилежним значенням;
В слова, близькі за значенням, але різні за
звучанням;
Г слова, що зовнішньою формою близькі до інших
слів;
Д слова, протилежні за заначенням, але схожі
за написанням
3. Що називається омонімами?
А слова однакові за звучанням, але різні за
значенням ;
Б слова з протилежним значенням;
В слова, близькі за значенням, але різні за
звучанням;
Г слова, що зовнішньою формою близькі до інших
слів;
Д слова, протилежні за заначенням, але схожі
за написанням
4. Що називається антонімами?
А слова однакові за звучанням, але різні за
значенням ;
Б слова з протилежним значенням;
В слова, близькі за значенням, але різні за
звучанням;
Г слова, що зовнішньою формою близькі до інших
слів;
Д слова, протилежні за заначенням, але схожі
за написанням
5. Позначте антонім до слова пізній:
А вечірній; Б вчорашній; В нічний;
Г денний; Д ранній
6. Позначте словосполучення, яке потребує редагування:
А навчати математиці; Б нехтувати наказом;
В опанувати мови; Г оволодіти знання;
Д дотримати слова.
7. Позначте пару речень, у якій виділені слова є
омонімами:
А У хвалька язик діє, а рука не вміє.
Б Ми молоді, ми юні, і нам належить світ.
В Рідна земля і в жмені мила.
Г Вона зрозуміла душевний стан гостя.
Д Слово, чому ти не твердая криця! Держи язик
за зубами.
Брехнею світ обійдеш, а назад не вернеш.
Земля - хлібодарка і медоносиця.
У хлопця плечі широкі, стан високий.
Слово - срібло, мовчання - золото.
ІІ
частина. Вибрати три правильні відповіді
8. Знайдіть діалектизми:
А газда, вуйко, плай, полонина; Б тронка,
флояра, сопілка, трембіта;
В кептар, легінь, чічка, крисаня; Г дараба,
бараболя, кріс, жовняр;
Д тупиця, стрий, дядько, ожіг.
9. Знайдіть професіоналізми:
А хлібороб, пекар, професор, учень;
Б логарифм, функція, тригонометрія, приклад
В морфологія, синтаксис, пунктуація,
лексикологія;
Г динаміка, оптика, механіка, статика;
Д зрошення, культивація, меліорація,
дискування.
10. Позначте речення, які потребують редагування:
А Я приймав участь у спортивних змаганнях.
Б Геологи йшли майже півсуток.
В Я не хотів вас образити.
Г Один день на тиждень ми говоримо англійською
мовою.
Д Мама подякувала нас за допомогу.
11. Назвіть багатозначні слова
А бідний, берег, автомат, орден; Б кермо,
номер, зошит, стіл;
В протекло, носій, золотий, брак; Г нота,
атлас, село, вік;
Д бак, кар'єр, лава, застава.
12. Позначте рядок словосполучень, кожне з яких містить
слово в переносному значенні:
А м'який характер, золоте серце; Б оксамитові
брови, казкова краса;
В глухий ліс, стіна хати; Г море квітів,
залізний характер;
Д очі горять, спокійний сон
13. Знайдіть антонімічні пари:
А чорне – біле, ранок - день, свіжий -
черствий ;
Б сидіти – лежати, стояти – йти, активний -
пасивний;
В швидкий – повільний, глибокий – мілкий,
вперед - назад;
Г світло – темрява, підлога – стеля, темний -
світлий;
Д високо – низько, летіти – падати, вгору -
вниз.
14. Знайдіть синонімічні ряди:
А жити, існувати, животіти, бути;
Б спати, дрімати, лежати, втомитись;
В говорити, розмовляти, балакати, белькотіти;
Г дивитися, зиркати, витріщатися, підглядати;
Д великий, здоровий, високий, велетень.
15. Знайдіть слова з конкретним значенням:
А мрія, зошит, ручка, підручник;
Б будинок, посібник, старий, нудний;
В товстий, шукати, беремо, малий;
Г велосипед, вітер, вагомий, стіл;
Д колосся, стілець, двері, парта.
16. Знайдіть синонімічні фразеологізми до слова сварити:
А давати перцю; Б збити пиху;
В чистити на всі боки; Г скрутити в три
погибелі;
Д давати прочухана.
17. Знайдіть антономічні фразеологізми:
А кури не клюють – як кіт наплакав; Б валитися
з рук – як по маслу йде;
В дерти носа – повісити носа; Г шкіра та
кістки – кров з молоком;
Д не чути під собою ніг – хоч кіл на голові
теши.
ІІІ
частина. Установити відповідність, утворивши логічні пари
18. Укажіть відповідність між діалектизмом та його
тлумаченням:
А легінь 1. кочерга
Б газда 2. солдат
В жовняр 3.господар
Г стрий 4. дядько
Д ожіг 5. парубок
19. Укажіть відповідність між неологізмом іншомовного
походження та його тлумаченням:
А субсидія 1. одноразова грошова допомога
Б імідж 2. допомога держави малозабезпеченим
В бартер 3.обмін
Г індексація 4 перахунок
Д грант 5. образ
20. Укажіть відповідність між видами омонімів:
А мене - мине 1. омофони
Б мати(ім.) – мати(дієсл.) 2. омографи
В дорога - дорога 3.омоформи
Г Роман - роман
Д греби - гриби
ІV
частина. Прочитати текст, виконати завдання до нього
21. (1)Була пора, коли чигиринський сотник
Богдан Хмельницький підняв повстання проти шляхтичів. (2) Він звільнив
братів-українців, що стали рабами в неволі. (3) У кожної сотні був свій кобзар,
який оспівував в думах битви козацького війська. (4) Кожної седмиці вони
складали пісні.
А Позначте речення із архаїзмами.
Б Позначте речення із історизмами
22. (1) А я розважую на грами своє життя. (2)
Не жду утіх - я тут, не в телемелодрамі. (3) А очі склять блискучі іномарки на
цвинтарі, де тліють недогарки. (4) Хто вас тепер слухатиме, коли всі слухають
свої мобільники?
А Позначте речення із неологізмами
Б Позначте речення із розмовною лексикою
23. (1) В минуле ми вертаємося в згадці, п'ємо
його гірко-солодкий мед. (2) Бідний тоді їсть курку,як сам хворий або курка
слаба. (3) У палаці грали в шахи мудрий шах і шахів брат. (4) Передалася
радість журбі, скресла печаль полинова. (5) Люди разом з епохами приходять і
відходять. (6) І їде Дон-Кіхот на Росінанті, за ним тюпачить Санчо на ослі.
А Позначте речення із антонімічними парами.
Б Позначте речення із синонімами
В Позначте речення із омонімами
1. Фразеологізм- це:
А. фрази,об єднані в
текст; А. грати на нервах
Б. словосполучення; Б.
Підкласти свиню;
В. крилатий вислів;
В.Заливати за шкуру сала;
Г. стійке словосполучення
слів,яке за Г. Хватити лишку .
значенням дорівнює одному
слову.
2. Що не є джерелом для виникнення
фразеологізмів?
АТовкти воду…………..
А.Усна народна творчість;
Б Землі під ногами……
Б.повсякденне мовлення;
В. Чужими руками……..;
В. влучні вислови
видатних людей; Г І за холодну воду …………..
Г.вислови античних
часів,біблійні вирази
3. Фразеологізми у реченні є .
А . вставними
конструкціями;
Б. членами
речення,тотожними за значенням слова, 11. До фразеологізму кури не клюють
доберіть синонімічні
які вони можуть
заступати; та антонімічні.
В. не є членами речення;
Г. є підметами.
4. Походження слів можна з
ясувати,скориставшись:
А. тлумачним словником;
Б. етимологічним словником
В. словником синонімів;
Г. фразеологічним словником
5. Позначте фразеологізм:
А.Сонце заходить
Б.носатий чоловік.
В.Крутити носом
Г.сонячний зайчик
6. Який з фразеологізмів має
значення «запам ятати»
А.Зарубати на носі; Б.
прикусити язика;
В. гріти руки; Г. терти
потилицю.
7. З єднайте фразеологізми за їх
значенням.
1 Аж за живіт братися А.
Уникати зустрічі
2 Десятою дорогою
обминати Б. Спричинити ще більший біль
3 Висипати солі на рану
В. Перевершити кого- небудь
4 За пояс затнути Г .Дуже
сміятися реготати
1.Що ми називаємо фразеологізмами?
а.Стійкі сполучення слів,
які за своїм значенням дорівнюють цілому реченню;
б.Стійкі сполучення слів,
що поєднують в собі значення присудка і підмета;
в.Стійкі сполучення слів,
які за значенням дорівнюють одному слову або словосполученню;
г.Стійкі сполучення слів,
які виражають основну думку про яку йдеться в реченні;
2.Фразеологія – це …
а.розділ науки про мову,
який вивчає походження фразеологізмів;
б.розділ науки про мову,
який вивчає фразеологізми, що вживаються лише в певному регіоні;
в.розділ науки про мову,
який створює нові фразеологізми;
г.розділ науки про мову,
який вивчає фразеологізми, їхнє значення і вживання;
3.В яких стилях мовлення вживаються
фразеологізми?
а.розмовний та художній;
б.науковий;
в.розмовний та
публіцистичний;
г.офіційно-діловий та
розмовний;
ІІ-рівень
4.Визначте, який з поданих
фразеологізмів відповідає слову:
•ніколи – а) тоді як рак
свисне; б) дійти до краю; в) бити байдики;
•бідувати - а) у чорта на
болоті; б) не меду пити; в) змотувати вудочки;
•викрити - а) хоч око
виколи; б) кури не клюють; в) зірвати маску;
•голодний – а) і крихти в
роті не було; б) одного поля ягоди; в) кинути тінь;
•дошкуляти – а) грати на
нервах; б) намолоти дурниць; в) намотати собі на вус;
ІІІ-рівень
5.З’ясуйте значення й походження
поданих фразеологізмів.
Сім п’ятниць на
тиждень;
Покласти зуби на
полицю;
Грати першу
скрипку;
Ні собі, ні людям;
Товкти воду в
ступі;
6.З поданими фразеологізмами
складіть речення.
Хліб і сіль;
За словом у кишеню
не полізе;
Вкладати душу;
Тестові
завдання
1.Лексикологія – це розділ науки про
мову, що вивчає
а)звуки мовлення;
б)способи творення слів;
в)слова, їх значення,
походження, вживання.
Пояснити лексичне
значення слова ліс.
2. Діалектизми - це
а)слова, які розуміють і
вживають усі;
б)слова, вживання яких
обмежене певною місцевістю;
в)слова, які
використовують люди певних професій.
Записати декілька
діалектних слів.
3.Застарілі слова – це слова,
а)що вийшли з активного
вжитку;
б)пов’язані з особливостями
роботи людей тієї чи іншої професії;
в)що ввійшли в українську
мову з інших мов.
Записати кілька
застарілих слів.
4.Терміни – це слова або
словосполучення,
а)які називають
спеціальні поняття науки, мистецтва, виробництва;
б)які позначають предмети
і явища чужого життя;
в)які вживаються лише в
мові людей певної місцевості.
Записати і пояснити
значення відомих вам слів-термінів з курсу біології (4-5 слів).
5.Неологізмами є ряд таких слів
а)поштамт, ситро,
хоровод, інтернат;
б)мобільник, факс, хіт,
діджей, субсидія;
в)піонер, трилер, дівча,
космос.
Навести приклад
неологізму, що з’явився в мові відносно недавно.
6.Стійкі сполучення слів, які за
змістом часто дорівнюють одному слову, – це
а)фразеологізми;
б)діалектизми;
в)неологізми.
7.Розкрити значення виразу зарубати
на носі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий